Powered by Blogger.

Secara Homeopathy HIV boleh... (PART 1)

Assalamualaikum..

Ok, hari ni nk bercerita sikit pasal Homeopathy.. Setakat yang termampulah.. Kalau tak mampu tu, mintak maap la noh..lain kali akan diselidik lagi..

Dan kalau ada sebarang kemusykilan boleh send emel kat saya, so saya boleh tolong tanya kan...hehe...

Nak mula dari man ya...haa! Ok kita start dari ayat tajuk lah ehehe..

Secara Homeopathy, HIV boleh diubati. Yup! Homeopathy ialah satu sistem ilmu perubatan yang mempunyai falsafah yang teguh iaitu perubatan yang menggunakankaedah ‘serupa’ atau, mengubat mengikut reaksi atau mengubat seseorang pesakit itu dengan ubat yang serupa semboyannya.

"Perubatan homeopathy adalah berlainan benar dengan cara perubatan yang lain. Tujuan sebenarnya ialah memberi kesembuhan yang sebenar-benarnya, mengikis dan menghilangkan penyakit itu dengan sempurna. "(http://apahomeopathy.blogspot.com/)

"Ubat atau penawar Homeopathy itu bekerja segera atau memberikan kesembuhan disebabkan kuasa penyembuhan itu bergantung kepada kuat atau lemahnya kuasa hayat seseorang itu. Ramai yang tidak faham bagaimana rawatan Homeopathy boleh mengubat jiwa, menguatkan jiwa yang lemah dan menghilangkan perasaan sedih, mengubah watak yang baran, merawat anak-anak yang bebal dan sebagainya. Sebenarnya setiap penawar Homeopathy ada profile emosi dan psikologinya tersendiri dan mampu mengubah watak dan perangai yang bermasaalah." (http://naturalmedic.tripod.com/id4.html)

Melalui apa yg diperkatakan doktor homeopathy saya, ubat yang diberi akan meransang sendiri imunisasi badan itu sendiri. bermakna badan kita akan melawan penyakit itu sendiri. Seperti HIV, dia akan meransang sel darah putih untuk menjadi lebih kuat dan ngap virus itu di hilangkan. Saya pun dok bayang virus bentuk bulat2 tu kena ngap dgn cell darah putih..hahha..

Ini terbukti mcm penyakit kulit yg saya alami dulu...setiap 2 tahun sakit tu mesti dtg, penyakit ni start saya darjah 2 smpai tingktn 2 kalo xsilap...siap bernanah bagai, pastu berbau.. biasalah kan bila dah bernanah tu. Lepas tu, saya cuba ubat homeopathy ni, then sampai skrg dah tak dtg penyakit tu...skrg dah 7tahun penyakit kulit tu xdtg. Alhamdulillah..

Macam jugak sakit kulit saya yg lain..hehe saya ni hebat sikit dgn penyakit kulit.. kulit saya ni sensitif sikit ala ala daun semalu gituu..hahaha...
ni ubat yg saya amik..yg kuning tu manis2 ja hahaa...yg biru tu dari amerika, yg kuning from germany..

Saya bagi contoh mudah ek...Kalau kita guna ubat aloepathy atau dlam perkataan lain ubat hospital, dia akan memberi ubat untuk melawan virus itu, tapi andai kata dos ubat tersebut x cukup nak lawan virus tu, virus tu akan bertindak lebih agresif dan akan lebih kuat, tapi ubat tersebut xkan jadi lebih kuat sebb sampai tu saja kekuatan dos dia...Sebab itu, for certain time sakit xhilang atau ubat tidak berkesan sebab dos itu walaupun tinggi tapi xcukup kuat untuk lawan virus tu..

Bila mana kita guna homeopathy, dia akan meransang badan sendiri untuk melawan, dan bila kekuatan imunisasi atau sel darah putih tidak cukup kuat, badan kita sendiri akan mengeluarkan imunisasi yang lebih kuat. dan maka ketika itu, berlakulah perang dunia ke 3 hehehe...

Ok saya bagi contoh untuk aleopathy, perompak badan saiz L telah rompak sebuah rumah, then polis nak lawan perompak saiz L tu, dia hantaq polis saiz M, sebab dia rasa cukup untuk lawan perompak saiz L tu, tapi sebenarnya xcukup kuat. So polis saiz M ni kalah, then perompak saiz L ni mengamuk lagi la..bertambah la marah dia kan, sebab polis nk lawan. pastu polis dah xdak polis yang berbadan saiz lebih dari L untuk dihantar. So, makin la perompak saiz L ni buat kucar kacir segala bagai....itu untuk konsep aleopathy...

Jom tgk konsep homeopathy pulak...cerita yang sama ya....perompak badan saiz L telah rompak sebuah rumah, then polis nak lawan perompak saiz L tu, dia hantaq SIGNAL kepada polis yg memang dok dalam rumah tu untuk lawan perompak tu. Tapi yang keluar adalah polis saiz M so memang sah2 lah kan dia kalah, tapi polis saiz M ni sempat panggil member2 dia yang lagi kuat yang berbadan besar iaitu, mereka2 yang berbadan saiz L, XL, XXL. Jadi mereka pun datang bantu si polis saiz M ni.. so, dengan kuasa Allah, si perompak ni kalah....

hahaaa...penat fikir koronologi ahaha...kalau rasa xfaham, nnt emel untuk penerangan lagi ehehe..

dan untuk pengetahuan semua, homoepathy ni xdak dadah. dan ramai pihak salah sangka yg homeopathy ni herba. sebenarnya salah. dia merupakan hasil ekstrak dari tumbuh-tumbuhan dan buah-buahan. ya...

Ok, petang tadi baru lepas jumpa doktor saya, then saya kata and tny, semalam petg saya g buat ujian darah kat lab di SP (kena la 35hinggit hehe), then if ujian dia negatif, adakah virus ni still in badan or dia hilang? then boleh x diaorg ni kahwin..heheheee..soklan last tu penting kah3...

Then dia jawab, ada 2 keputusan lah...pertama, stll positif dan virus tersebut aktif, then kedua negatif...Dan bilamana negatif, dia akan check sama virus betoi2 dah hilang atau dia hanya pasif. Walaupun negatif tapi virus pasif, still kena makan ubat untuk buang teruih virus tu...

dan sememangnya bertepatanlah dengan konsep homeopathy yang ".....mengikis dan menghilangkan penyakit itu dengan sempurna..." itu.....

Cuma lambat atau cepat, itu sahaja....Dan harap2 lah ujian yg resultnya lagi 3 hari ni negatif...negatif dan hilang terus dari badan...nak kahwin....hahhahahah..bukanlah xboleh kahwin walaupun ada HIV tapi xsyok lah kannn...hehehehe

dan lagi satu bukanlah saya kata aloepathy tu xbagus...cuma aleopathy dan homeopathy boleh digabungkan untuk mendapat result terbaik..contoh bila buat ujian darah or pembedahan guna lah aloepathy...dan bila ubat kita guna homeopathy...hehhe..jgn ingat saya burukan aleopathy...

haaa takat ni dulu kot....nnt part seterusnya bila dah ada sikit informasi saya kongsikan lagi ehehehe...

ada apa2 kemusykilan boleh tanya ehehe

12 comments:

  1. Salam,

    boleh tau kat mana nak dpt rawatan homeopathy tu? n kalau dlm terapi haart boleh ke campur dgn ubat homeopathy?

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam...kalau belah kedah yg saya tahu di jeniang ada, sungai petani pun ada...kalau negeri lain saya tak sure...tpi memang adalah disetiap negeri. cuba disini..

      http://aku122.blogspot.com/2009/01/senarai-nama-pengamal-pengamal.html

      Delete
  2. Dear Nibu,
    okay... ikut Doktor tu....masa dia kasi suggestion kalau negatif tu....kena terus makan ubat tu....ubat tu bukan homeopathy la ye kan? Boleh ke kalau makan ubat homeopathy makan ubat hospital sekali yek?

    ReplyDelete
    Replies
    1. x...ubat tu still homeopathy la...yg saya tny dgn doktor tu, dia cakap boleh...benda ni terbukti bila dulu saya dptkan rawatan hospital dan homeopathy serentak..dan Alhamdulillah sihat...tapi untuk penyakit lain la..tpi konsep dia sama je...dan sebenarnya haart ni pun masih diperingkat eksperimen...

      Delete
    2. bro..leh minta email tak? liey1412@gmail.com

      Delete
    3. email bro? liey1412@gmail.com

      Delete
  3. Dear Nibu,
    terima kasih kerana menjawab soalan saya, saya yg atas tu, yg 1st tu bukan.
    awak kan buat check CD400 kat hospital swasta, berapa dia orang charge? Awak tulis mahal sikit, tu berapa yek? Awak buat 6 bulan sekali ke 3 bulan sekali yek?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya Blum check lagi cd4 tu....yg saya tahu swasta 6++ laaa....doctor suggest 6bulan skali.....

      Delete
  4. Saya juga consume 4life transfer factor..sangat berkesan!
    tpi kenyataan saudara tentang homeophaty boleh singkirkan HIV seratus pratus, suatu statement yg sgt berani..hehe..
    For your information, HIV bila dia dah mula masuk dalam badan kita dan terjadinya infection..virus itu akan melekat di CD4 cell dan masuk ke dalamnya dan dia akan buat macam rumah dia sendiri..denga kata lain, dia akan jadikan 'host" atau receptor kita sebagai kilang pembiakan virus..HIV tidak boleh dihilangkan sepenuhnya walau dgn apa cara sekalipun.apa yang boleh kita lakukan adalah mengawal jumlah virus yang membiak.Terima Kasih..:)

    ReplyDelete
  5. salam,

    sy nak tanya, ada mendapat rawatan ni di mana?? sy berminat utk berubat

    ReplyDelete
  6. Setiap penyakit pasti ada penawarnya.Syukur kpd Allah penawar HIV sudah ditemui.Dapatkan maklumat lanjut di Pusat Rawatan Fitrah Healthcare Centre Gombak. 019 6676236-Dr Wan sedia membantu.

    ReplyDelete

Sat2...nnt aku jenguk nak aprov ni..hehe..