Powered by Blogger.

Beraya Cekk hoi...

Salam semua..

Ok...aku rasa macam agak terlambat sikit nak post pasal raya sebb rasanya macam dah berhari2 dah berlalu ahahaa...

bukan apa...agak kebuzian dan kemalasan sebenarnya hahaahah....nak post entry baru tapi bila depan laptop x bergerak lak idea hahahaa...boleh pulak dia blackoutttt...!! siap roadblock lagi daaaa..haha

Raya tahun ni raya yang agak berlainan sikit sebab aku PLHIV hehehe...yelah, kau mampu? hahahaa.... perasaan tu berlainan sikit dari raya yg sebelum ni. maybe aku je kot yg over hahaa..tapi seriusly perasaan aku agak berlainan.. excited, pelik, seronok, semua ada haihh...dan macam sweet sour pun ada hahaha...

Dan aku berharap ini raya pertama kali dan terakhir aku beraya dengan virus ni..haha..harap tiada lagi virus ni dalam badan aku selepas 5-6 bulan ni..ingt nak p check cd4, tpi mahal lak swasta...bukan xmau p buat kat hospital kerajaan yg free tu tpi dia rekod..tu yg malas nk p tu hahaha..risau gak kalau dia xupdate baru nnt hahaha.

klinik swasta selalunya dia xrekod..kalau dia rekod, dia buang rekod tu nnt kalau negatif..rasanyalah ehehe..

aku tak tahu awat, cuma aku xberasa seperti aku ni PLHIV time raya ni..rasa macam org biasa ja...walaupun kena makan ubat itu ini..bla bla bla...byk sgt ubat hoii... hahaha..mak paksa bagai nak rak...siap ugut bagai...

 kali ni beraya macam stail habis aku hahaha..siap beli beg, dompet baru...tu pun sebab kena curik dulu haaha...tidak jgn hrp r..haha..dgn tali pinggang baru, spek hitam, baju nk macho habis ja hahahahah...

yang rakan2 yg PLHIV, jgn x nikmati raya korang pulak..setahun sekali ja cek oi raya ni...raya puasa la..raya haji len pulak ahaha....nikmatilah sementara boleh nikmati ni.....hehehe..

bukan apa, kita hidup kena pandai la bahagikan dengan yang dunia dan akhirat...bukan saja dunia saja..seimbangkan dengan 2 2 tu..baru hidup bahagia..hehe..

ok...nak kongsikan satu benda dengan korg, ni, amalkan doa ni...mudahan2 dpt keberkatan dan dimakbulkan Allah....mana nk tau kan....

kita ni hanya insan biasa yg meminta pertolongan dariNya....jgn lupa..Dia yg mencipta kita...so jgn sesekali lupa kan dia..hehe..

nah doa ni..

 "Sesungguhnya aku ditimpa penyakit, sedang Engkau sahajalah yang lebih mengasihani daripada segala (yang lain) yang mengasihani."

jgn lupa, ni doa Nabi Ayub ketika dia ditimpa sakit tau...InshaAllah...amalkan 2 kali pagi dan petg....byk benda nk share ni ahaha.tpi kita perlahan2 dulu ya..jgn terlalu gopoh nak semua..takut yg dikendong berciciran yg dikejar xdpt...hehe...

oklah..rasanya nk close entry ni ahaha..ecewahhh kemain..ingt ni bersidang ke apa..haha...

Baiklah, akhir kata selamat hari raya maaf zahir dan batin hehe..jaga diri korg..hehe..

p/s: next entry maybe bosan sikit sebab nak cerita pasal perubatan homeopathy hehehe... but i'll try to make it fun hehee...

6 comments:

  1. Salam....
    Ha..tu dia. Topik baru mai dah...pasai raya pulak tu...ooo...untunglah ada mak prihatin macam tu...ingatkan untuk jaga kesihatan...untung..in sya Allah...semuanya akan okay....
    Bercakap tentang homeophaty ni...jenis apa yg Nibu tengah amalkan ni... Tulis haritu dari German ka apa...yg saya kenal ubat jenis ni...rupa dia macam bedak sejuk gitu..bulat, kecil-kecil..rasa manis no..makan banyak mana pun sedap haha... ups. Tertanya pulak..sorryy. Orang dah nak tulis nanti, lagi mau tanya.....haha...
    Okay, selamat hari raya, Nibu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. untung..sgt2 hehe...yup...yg tu lah..sedap rasa dia hehe...haha..xkisah pun...tny je...nk tulis pun belum dtg lagi idea hehe

      Delete
  2. As Salamualaikum...
    Hi Nabusaku (_atau lebih dikenali sebagai Saku....okay okay joke aside lol)
    oh..lol. Betul tu, idea selalu datang masa kita lepak lepak, driving, nak tido masa macam tu lah. Tapi kalau sudah on laptop, fuuuu...mana hilang habis. hehehe

    Ya..right? You'll get over it sooner or later. Saya tak mahu tunjuk pandai tapi itulah yg commonly diceritakan oleh plhiv~time 's heal gitu. Semoga Nibusaku sihat selalu.

    Oh yakah buat di hospital swasta, hmm okay. Mungkin ia lebeh bagus untuk kamu,ya.
    Oh my kamu raya bagus ya, dengan baju baru dan accessories baru...hehe..

    Advice kamu nikmati sementara boleh nikmati tu...hmmm...saya fikir applied untuk semua juga...ya kan? May Allah bless you...

    Next entry cerita fasal perubatan homeopathy ya saya juga excited nak tahu dan baca apa yg kamu ambil...

    Semoga dilimpahi rahmatNya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...byk la saku..nasib bukan wang saku..mau habis satu pavilion diborong nnt haha..dpt terima masing2 berbeza, cepat atau lmbt..tu ja heheh...hrp kolo pun sihat....btw jgn la baku sgt dgn saya..hehe..

      buat mcm member sudah hehe...

      nak tulis tpi rasa mcm hilg pulak idea haha..nk kena tggu si adik ilham ni dtg dulu ahaha

      Delete
  3. Belum terlewat sebab nak ucapkan Selamat Hari Raya...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. belum lagi..haha...selamat hari raya abg najmi ehehe

      Delete

Sat2...nnt aku jenguk nak aprov ni..hehe..